Vajon tényleg igaz? A német autóklub erre kereste a választ! Az ADAC vizsgálatában figyelembe vette a járművek előállításával, használatával, és a roncs újra hasznosításával keletkezett károsanyag kibocsátást is.

A benzin és diesel és földgázüzemű (CNG) járművek használatakor CO2, metán (CH4) és a biomasszából előállított üzemanyagok dinitrogén-oxid (N2O, “kéjgáz”) is keletkezik. Ezt is figyelembe kell venni a környezetvédelmi lábnyom számításánál.

Mindezeket figyelembe véve a legkevesebb károsanyagot a jármű életciklusa alatt a földgázhajtású és a hidrogénüzemű járművek bocsájtják ki.

A világban az elektromos autók tényleges “üzemanyaga” nyilván nem csak nap és szél energiából, hanem szén erőművek által előállított elektromos áramból is áll így az ADAC szerint a földgázhajtású autó teljes életciklusában kisebb környezetvédelmi lábnyommal rendelkezik, mint az elektromos autók. Az elektromos hajtású autó csak akkor lenne zöldebb a földgázhajtású autónál, ha száz százalékban megújuló forrásból származna az áram amivel „megtankoljuk”.

A jelenlegi németországi energiamix alapján egy kompakt kategóriás e- autó 127,5 ezer kilométeres futás után lesz zöldebb, mint egy benzines. Kivéve ha 100 százalékos megújuló forrásból generált árammal autózunk, ert akkor 37,5 ezer kilométer után.

Ami viszont nagyon meglepő, hogy a teszt szerint egy gázolajjal hajtott autó 219 ezer megtételéig zöldebb. Ha teljesen megújuló energiával töltjük a villanyautót akkor pedig 40,5 ezer kilométerig.

És most jön a nagy csavar!!! Egy földgázüzemű autó mindig zöldebb lesz az ADAC tesztje szerint, mint egy elektromos. Kivéve, ha 100%ban megújuló energiával töltjük, mert akkor is csak 48 ezer kilométer megtétele után lesz kevésbé szennyező a villany autónk.

Az ADAC a gázos autókkal kapcsolatban azt is megemlíti, hogy ha biometánt állítanánk elő mezőgazdasági hulladékból akkor az olyan üzemanyag lenne ami környezetvédelmi szempontból szinte verhetetlen.

Az üzemanyag cellás hidrogénhajtású autót sem tudja megelőzni a villanyautó, csak akkor, ha teljesen megújítható forrásból jönnek az elektronok, de akkor is csak 115,5 ezer kilométer megtétele után.

Mi ennek az oka? Az ADAC szerint az akkumulátor gyártás magas károsanyag-kibocsátása. Addig amíg ennyi CO2 kibocsátással jár az akku pakk előállítása, addig inkább a gáz üzemű autók, és a bio üzemanyag előállítását kellene támogatni. Egyesek szerint, ha negyed annyi pénzt fektettek volna a gáz üzemű járművek marketingébe, mint az e autók népszerűsíétébe akkor jobb úton járnánk!

HOZZÁSZÓLOK A CIKKHEZ

Kérjük, írja be véleményét!
írja be ide nevét